2014. április 16., szerda

Al Ries és Jack Trout - A marketing 22 vastörvénye


1. Az indulási vezérpozíció törvénye. Fontosabb elsőnek lenni, mint jobbnak.

2. A kategória törvénye. Ha nem lehetsz elsőként piacon egy adott kategóriában, állíts fel egy új kategóriát, amelyben első lehetsz.


3. A koponya törvénye. Jobb elsőnek lenni a koponyákban, mint elsőnek lenni a piacon.


4. Az érzetek törvénye. A marketing nem a termékek, hanem az érzetek csatája.


5. A fókuszálás törvénye. A marketing egyik leghatékonyabb fegyvere, hogy birtokoljunk egy szót a potenciális vevő koponyájában.


6. A kizárólagosság törvénye. A vevő fejében nem birtokolhatja egyszerre két vállalat ugyanazt a szót.


7. A létra törvénye. Az alkalmazandó stratégia természete attól függ, a létra melyik fokán állsz.


8. A dualitás törvénye. Hosszú távon minden piaci küzdelem egy kétlovas versennyé válik.


9. Az ellentétek törvénye. Ha a második helyet céloztad meg, stratégiádat mindig az előtted lévő határozza meg.


10. Az osztódás törvénye. Egy kategória idővel osztódni fog, és két vagy több kategória lesz belőle.


11. A távlat törvénye. A marketinghatások csak hosszabb idő után mutatkoznak meg.


12. A lineáris választékbővítés törvénye. Ellenállhatatlan nyomás hajt egy márka által biztosított nyereség növelésének irányába.


13. Az áldozat törvénye. Ha valamit meg akarsz kapni, valamit fel kell adnod.


14. A tulajdonságok törvénye. Minden tulajdonságnak megfelel egy ellentétes, eredményes tulajdonság.


15. A nyíltság törvénye. Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívval fog felruházni.


16. Az egyedülállóság törvénye. Minden helyzetben csak egyetlen olyan húzás van, ami komoly eredményt hoz.


17. A megjósolhatatlanság törvénye. Nem tudod megjósolni a jövőt, hacsak nem te készíted a konkurencia terveit.


18. A siker törvénye. A siker gyakran arroganciához vezet, az arrogancia pedig kudarchoz.


19. A kudarc törvénye. A kudarcra számítani kell és el kell fogadni.


20. A mesterséges szenzációkeltés törvénye. A helyzet gyakran pontosan az ellenkezője annak, ami a sajtóban megjelenik.



21. A gyorsulás törvénye. A sikeres marketingprogramok nem felkapott irányokra, hanem trendekre épülnek.


22. Az erőforrások törvénye. Megfelelő finanszírozás nélkül lehetetlen egy ötletet sikerre vinni.



forrás: www.businesslift.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése