III.
MINALE TATTERSFIELD DESIGN STRATEGY
Mottójuk:
„Márka az, amit egy szervezet képvisel.” Nem is lehetne jobban kifejezni a
hitelesség és feddhetetlenség iránti elkötelezettséget. A Minale Tattersfield
Design Strategy az egyik legrégebbi magán branding- és design ügynökség. 7
irodájuk van a világ 7 különböző pontján, és munkájuk elismeréseként több mint
300 nemzetközi díjban részesültek. Olyan cégek, testületek arculata fűződik a
Minale nevéhez, mint a Harrods, a Eurostar és a Premier League. Legfőbb céljaik
a stimulálás, átformálás, szórakoztatás és a konvenciók félredobása. Vezetőik
stratégiai szellemben, de kreatívan irányítanak, legfőbb erősségük a problémák
profi elemzése, és megértése.
III.I. DOR ALON ÉS CASPIAN
DOR ALON:
A Dor Alon Izrael két legnagyobb gázipari
cégének egyesüléséből jött létre. Mivel üzemanyagot és élelmiszert is egyaránt forgalmaznak,
ezért a problémát okozott a két termékcsoport egy légtéren beül való
elhelyezése. Az arculatváltás fő oka az élelmiszer helyének barátságosabbá
tétele volt. A megoldás egyszerűbb volt, mint gondolnánk. Szinte dilettánsnak
tűnhet, de különböző színeket használtak az üzemanyag és az élelmiszer
környékén, méghozzá üde, kellemes pasztellszíneket. A új logó a két cég régi
logójának „házasítása”. Dor uszonyát, és az Alon fáját modernizálták, illetve szintén
az Alon színeit
használták.
Az éghajlati tényezők miatt a külső burkolatokat és feliratokat napnak
ellenálló, öko burkolatokra cserélték. A héber betűs szövegeket latin betűsre
változtatták sugallva, hogy egyre nagyobb piacot kívánnak megcélozni.
CASPIAN:
Iráni
cég olyan versenytársakkal, mint az Agip, a Shell, a BP Castrol. A Caspian motorolajok,
kenőanyagok, fékfolyadékok előállításával/értékesítésével foglalkozik. Sok a
rossz állapotú autó van ebben a térségben, ezért jól menő üzletágról
beszélhetünk. A Dor Alonhoz hasonlóan latin betűs feliratokra váltott, mégpedig
azzal a nem titkolt céllal, hogy hangsúlyozza a nyugati versenytársakkal való
egyenjogúságot. Az arculatváltás folyamán új logó, kézre álló flakonok kerültek
kidolgozásra. Az utóbbi fő indíttatása a könnyebb tárolhatóság, illetve a
flakon tetején lévő forma egy stilizál szfinxet hivatott ábrázolni, utalva
ezzel a hagyományokra.
III.II. COLOMBINA, MELINDA és SHARK ENERGY DRINK
A
Colombina az ’50-es évek óta az egyik legnagyobb édességgyártó vállalat. Régi
logójuk elavultságára hivatkozva döntöttek az arculatváltás mellett. Szerették
volna megőrizni a színvilágukat (piros, fehér, kék), amiről hosszú évtizedek
óta ismeri őket minden felnőtt és gyerek szerte a világon. A változások nemcsak
a logót, hanem a csomagolásokat is érintették. Korszerűbb köntöst kaptak,
illetve minden egyes ízt különböző grafikai elemekkel tarkítottak. A Minale-től
minden termékkategória kapott egy-egy arculati leírást, és egy átfogót maga a
cég is a könnyebb átláthatóság, és a gördülékenyebb munkavégzés érdekében.
MELINDA:
Ki
ne ismerné fel ezt a logót, ha máshonnan nem, régi matricás albumai lapjairól? Bátran
állíthatom, nincs olyan gyerek a világon, aki ne csent volna el a zöldségesnél
egy matricát az almáról, vagy a narancsról… de fordítsuk komolyra a szót. A
Melinda olasz kistermelőket összefogó és képviselő cég. A név az olasz „mela”
szóból ered, ami almát jelent. Azon kevés cégek közé tartozik, melyek erős,
egységes branddel rendelkeznek. A logó kezdőbetűje egy szívet, vagy egy almát
formáz, a zöld levelek pedig az egészséget, frissességet szimbolizálják. Mint
már az előbb említettem, a logó minden egyes gyümölcsön, matrica formájában is
jelen van. Az európai piacon elért siker vezetett az image többi termékre való
kiterjesztéséhez, így a Melinda már gyümölcsleveket, lekvárokat, joghurtokat is
forgalmaz.
SHARK ENERGY DRINK:
A thaiföldi energia italra jócskán ráfért a
vérfrissítés, hiszen korábbi formájában nem volt alkalmas arra, hogy széles
körben népszerűvé váljon. Kezdetben gyógyszeres
üvegben árulták, és a munkások vették előszeretettel. Az arculatváltást tehát a
nagyobb piacra való kerülés, illetve a fiatalabb korosztály elérésének vágya
indokolta. A logó ehhez hűen nyerte el végleges formáját. A cápa alakot formázó
betűk egyértelműen a fiatal korosztály igényeit elégítik ki, ez az elem minden egyes marketing anyagon megtalálható. Már minden
készen
állt a világhírnév felé vezető út megtételéhez, ami egy szerencsés fordulat
szintén elősegített. A gyorsasági motorversenyzés felkarolta az energia italt,
ezért alakulhatott úgy, hogy a Shark energy drink mára már versenyképes a
világmárkákkal szemben.
III.IV. OUTRÉ
és MANICURE EXPRESS
OUTRÉ:
Az Outré műhajak gyártásával foglalkozik
afroamerikai és európai fekete nők számára. Kezdetben nem volt igazán sikeres, mert
a fiatalok elavultnak tartották. Az Outré megelégelte ezt, ezért az
arculatváltás mellett döntött. 5 termékkategóriát hozott létre, 5 különböző
életstílusnak megfelelően. Termékei fiatalosabb, csillogóbb külsőt kaptak,
ezzel megnyitva a kapukat a városi, független, modern hölgyek előtt. Nemcsak a
termék, de a csomagolás is változott. Minden kategória más, egyszerű, de
igényes „burkot” kapott, amely nem csak szép, de gazdaságos is, hiszen újra
bélyegezhetőnek gyártották.
MANICURE EXPRESS:
Ki hinné, hogy Manicure Express egy orosz cég, egy
merően új körömápolási felfogással? Pedig jobb, ha elhisszük, mert valami
korszakalkotó született Moszkvában. A cég célcsoportja a középosztálybeli,
családos, dolgozó női réteg, akik általában a munka és a gyermeknevelés mindig
rohannak, és alig van idejük magukkal foglalkozni. Ebből jött az nem mindennapi
ötlet, miszerint a Manicure Expressnél nem kell időpontot kérni, elég csak úgy
„beesni”. Szolgáltatásaik a legprofibban kivitelezettek, tökéletes kényelmet,
és kikapcsolódást nyújtanak. Modern, fiatalos arculatának köszönhetően ezer
közül is felismerhető, és minden korosztály érdeklődik iránta. Az utóbbi időben
egyre több férfi is igénybe veszi a szolgáltatásaikat azok minősége miatt.
IV.
TIPPINGSPRUNG
Martyn
Tipping és Robert Sprung szerint: „ A márkaépítés életforma.” Felfogásuknak
maradéktalanul eleget is tesznek, hiszen márkaszerkezet-kialakítással, márkanév
választással foglalkoznak méghozzá mester fokon. Széles megrendelői körrel
rendelkeznek, akikkel a kapcsolatot rendszeresen ápolják. Fontosnak tartják a
piaci és vásárlói visszajelzéseket, ezért évente kutatásokat folytatnak a
márkanév sikerességével kapcsolatban.
IV.I. INNOCENTIVE
Az
Eli Lilly gyógyszeripari multi remek, eddig páratlan ötlettel állt elő. Olyan
online felület megalkotására kérte fel a Tippingsprungot, amelyen tudósok a
világ minden szegletéből meg tudják vitatni a szakterületükön belül felmerülő
kérdéseket, publikálhatják tanulmányaikat, kutatási eredményeiket. 175 ország
85.000 kutatóját fogja össze a program. Az Innocentive elnevezés a fórum
előnyét, az innovatív ösztönzést sugallja. A vállalat nemcsak publikálási
lehetőséget biztosít, hanem vállalati ösztöndíjakkal is jutalmazza a legtehetségesebbnek
tartott kutatókat.
IV.II. GIFTSCRIPTIONS
A
Giftscricptions egy nagyon ötletes új „találmány”. Az ajándékozással állandó
dilemmában lévő emberek legjobb barátja lehet ez a kis celofánozott
kartondobozka, amely 50 magazin-előfizetési lehetőséget nyújt a tulajdonosának.
Praktikus és kényelmes, hiszen nem szükséges gondolkodni azon, melyik lenne a
legmegfelelőbb meglepetés, a megajándékozott kedvére választhat s lehetőségek
közül. Itt is, mint az eddig említett cégek esetében az elavult design
indokolta az arculatfrissítést. A Giftscricptions elegánsabb külsőt öltött, ami
meghozta számára a várva várt sikert. Az ünnepek előtti időszak egyik kedvenc
ajándéktippjévé vált.
IV.III. TIDEWELL
A
Tidewell hospice tevékenységet folytató cég. Célja az orvosok, idősek,
adományozok megnyerése. A név célcsoportos kutatás eredménye. A logó természetességet,
megnyugvást sugároz, megfelel mindazoknak az elvárásoknak, amelyeket egy ilyen
cégtől elvárunk. 2005-ben a logó a piac többi résztvevőjének és az
alkalmazottaknak is egyaránt elnyerte a tetszését.
IV.IV. TAPESTRY PHARMACEUTICALS
A
Tapestry Pharmaceuticals természetes
alapanyagokból készült gyógyszereket gyárt. 2004 óta tevékenységük fő
irányvonalának a rákgyógyítás felé tolódott, ez azonban új nevet követelt. Nem
akartak sémákat alkalmazni, egyszerű, találó névre és logóra volt szükség, amit
a Tippingsprung kitűnően kivitelezett. A DNS-re utaló minta finom, ízléses, nem
hivalkodó. A Tapestry Pharmaceuticals kitűnő példája annak, hogy a kevesebb a
brandépítés szempontjából is néha több.
T.Fanni







Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése